پروپزال چیست
پروپوزال ها چگونه کار می کنند؟
مقاله ایران پیپر در مورد نوشتن پروپوزال هر چیزی را که باید بدانید توضیح میدهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. شواهد و مستنداتی برای نشان دادن دلیل خوب یا بد بودن ایده در پروپوزال ارائه شده است.
در حالی که این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات اقتصادی و تجاری استفاده می شود، دامنه کاربرد آن محدود به آنها نیست. از نظر استفاده شخصی و حرفه ای، پروپوزال مورد استفاده دانشجویان و محققین قرار می گیرد.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
شما قبل از شروع نوشتن بیشتر کارهای خود را تکمیل کرده اید. پیشنهاد قبل از نوشتن باید برای موارد زیر بررسی شود:
1. مخاطبان خود را بشناسید
پروپزال چیست
هدف یک پروپوزال متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا توصیه نمی شود. برای این منظور مهم است که طرف مقابل را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر نماینده صاحبان کسب و کار باشید، احتمالاً منافع مالی ایده پیشنهادی شما بزرگترین تمرکز شما خواهد بود. شما باید تاکید کنید که ایده شما در برخورد با مقامات دولتی در بین مردم محبوب است.
2. خودتان تحقیق کنید
پروپزال چیست
فرآیند متقاعد کردن دیگران از طریق شواهد و داده های دست دوم زمان بر و پیچیده تر است. بنابراین باید با کارشناسان صحبت کنید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن
پروپزال چیست
قبل از شروع نوشتن، مدتی را به طوفان فکری و جمع آوری ایده اختصاص دهید. بعد از اینکه چندین ایده خوب به ذهنتان رسید، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
پروپزال چیست
صرف نظر از نسخه اول فایده ای ندارد. پیشنهاد خود را بخوانید و از یک دوست یا همکار قابل اعتماد بازخورد بگیرید. نسخه دوم باید این نظرات را در خود جای دهد.
طرح کلی یک پیشنهاد
اگر پیشنهاد شما پذیرفته شود، قسمت های اصلی ممکن است حذف یا اضافه شوند. به طور کلی، پیشنهاد شما باید شامل بخش های اصلی زیر باشد (به جز مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
پروپزال چیست
پس زمینه پروپوزال را فراهم می کند و موضوع را به مخاطبان معرفی می کند که ممکن است بدانند چیست یا ندانند.
این شاید مهمترین بخش پیشنهاد باشد. علاوه بر توضیح موضوع برای مخاطبان خود، برجسته کردن اهمیت این موضوع نیز مهم است. جلب توجه مخاطب با ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب و جالب بیشترین تاثیر را دارد.
مشکلات معمولا در یک پروپوزال حل می شوند. در این مورد بهتر است بر مشکلی که سعی در حل آن دارید تأکید کنید. شما می توانید با دانستن اینکه چه کسانی هستند، مزایای این پیشنهاد را برای مخاطبان خود توضیح دهید.
2. پیشنهاد
پروپزال چیست
این بخش هدف را توضیح می دهد. پیشنهاد فقط باید به طور خلاصه در این بخش مورد بحث قرار گیرد. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، چند خط کافی است. در این بخش، در مورد نحوه اجرای راه حل توضیحی ندهید.
3. برنامه اجرایی
آیا به روش خاصی پیشنهاد می دهید؟ از چه راه هایی از آمادگی کافی مخاطب اطمینان می دهید؟ جزئیات در مورد نحوه اجرای پیشنهاد باید در اینجا گنجانده شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این که به مخاطبان خود باور کنید که ایده شما خوب است، باید آنها را متقاعد کنید که بهترین فرد برای این کار هستید. برای موفقیت در این شغل مهم است که بر توانایی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات کافی را در اختیار مخاطبان قرار دهید تا درک و تسلط خود را در فرآیند پیاده سازی نشان دهید، اما آنها را با جزئیات فنی و خسته کننده بیش از حد خسته نکنید.
ص. پیش بینی
در نظر گرفتن موانع و مشکلات احتمالی از قبل تأثیر مثبتی دارد و به مخاطب نشان می دهد که تمام جوانب پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده اید.
4. عملی بودن
پروپزال چیست
امکان سنجی پیشنهاد شما باید نشان داده شود. با استفاده از تجربیات قبلی می توانید تاکید کنید که این پروژه می تواند مشابه پروژه های قبلی انجام شود. اگر تجربه قبلی در این زمینه ندارید، از تمرکز بر آنچه مخاطبانتان می خواهند بشنوند نترسید.
اگر مدیر شما نگران انجام به موقع کارها باشد، این استدلال که پیشنهاد شما بهره وری را بهبود می بخشد، می تواند متقاعد کننده باشد.
5. نتایج مورد انتظار
در اینجا یک نمای کلی از اهداف پیشنهاد ارائه دهید. ممکن است این بخش را تکراری و مشابه بیان مزایای پروپوزال تلقی کنید. با این وجود، در این بخش باید به وضوح ماهیت قضیه را بیان کنید.
مطمئن شوید که این قسمت مشابه مزایای Proposal نوشته نشده باشد.
6. منابع مورد نیاز
پروپزال چیست
این قسمت را هم می توانید به راحتی تهیه کنید. برای پیشنهاد شما چه منابعی نیاز است؟ علاوه بر منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) زمان نیز منبع مهمی است.
7. مقدمات انجام شده است
اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنید. اگر آمادگی بیشتری داشته باشید، همیشه احتمال قبولی شما (یا نمره بالاتر، اگر تکلیف کلاسی باشد) بیشتر است.
8. نتیجه گیری
پروپزال چیست
من توصیه می کنم که تاریخچه معرفی پیشنهادی خود را تکرار نکنید. اگر تاریخچه پروپوزال در مقدمه ذکر نشده است، خلاصه ای مختصر ارائه دهید. شما می توانید تمام بخش های قبلی مانند پیشنهاد، طرح اجرا و دلایل را در این بخش خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
هر زمان که تحقیق می کنید یا مقاله ای می نویسید، منابع خود را ذکر کنید.
ویکی پدیا
utleystrategies
owlcation